Przegląd tematu |
Wysłany: Wto 14:50, 04 Mar 2008 Temat postu: JAK ZROBIĆ OTS!? - INSTRUKCJA I PORADNIK W 1 | |
Siemka. Chciałbym żebyście wiedzieli jak się robi OTS, Accmaker i dlatego stworzyłem właśnie ten poradnik.
LINKI TO WSZYSTKIEGO ZNAJDZIECIE NA KOŃCU PORADNIKA! 1. Pierwszy krok to... Jeśli masz neostrade to mi przykro, ja Ci niepomoge, 2. Sprawdzcie jakie macie IP : www.whatismyip.com, 3. Ściągnijcie wybranego OTS i Webserver 1.2, 4. Jeżeli ściągneliście najpierw zajmijcie się OTS'em i wypakujcie go w wybrane miejsce, 5. Poszukajcie plik o nazwie "config.lua" i otwórzcie go za pomocą notatnika, 6. Treść "config.lua" zamieszcze tutaj, a obok informacje o danych zdaniach [co one oznaczają i co należy wpisać], U MNIE WYGLĄDA TO TAK : ---------------------------- OTServ configuration ------------------------------ -- datadir datadir = "data/" <-- NIE RUSZAJ -- sets what map to load map = "data/world/test.otbm" <-- NIE RUSZAJ -- OTBM for binary, SQL for SQL map, XML for OTX maps mapkind = "OTBM" <-- NIE RUSZAJ -- SQL for acc/player info from SQL, XML for acc/player info from XML sourcedata = "XML" <-- NIE RUSZAJ -- the message the player gets when he logs in loginmsg = "Witam na Blue Emptiness OTS." <-- WPISZ POWITANIE -- the port otserv listens on port = "7171" <-- NIE RUSZAJ -- name of our server servername = "Blue Emptiness OTS" <-- NAZWA SERVA -- name of the owner of our server ownername = "DeBe" <-- KSYWKA WLASCICIELA -- email of the owner of our server owneremail = "" <-- MOZECIE WPISAC SWOJ EMAIL -- the url for more server info url = "" <-- TUTAJ SWOJE NO-IP JEŻELI MACIE TĄ DOMENE -- the location of the server location = "Poland" <-- ANGIELSKA NAZWA KRAJU -- the ip the server should redirect too ip = "87.207.58.133" <-- TUTAJ SWOJE IP (www.whatismyip.com) -- The messagebox you sometimes get before you choose characters motd = "Witam na Blue Emptiness OTS" <-- POWITANIE NR. 2 motdnum="0" <-- NIE RUSZAJ -- use md5 passwords for accounts, yes/no md5passwords = "no" <-- NIE RUSZAJ -- world type. options: pvp, no-pvp, pvp-enforced worldtype = "no-pvp" <-- TUTAJ WPISZCIE RODZAJ SWIATA -- max number of players allowed maxplayers = "48" <-- MAX GRACZY -- exhausted time in ms (1000 = 1sec) exhausted = 1000 <-- EXHAUSED (ZMECZENIE PRZY CZARACH OFENSYWNYCH) -- exhaustion time for healing spells (1000 = 1sec) exhaustedheal = 950 <-- EXHAUSED (ZMECZENIE) PRZY CZARACH LECZACYCH -- how many ms to add if the player is already exhausted and tries to cast a spell (1000 = 1sec) exhaustedadd = 300 <-- NIE RUSZAJ -- how long does the player has to stay out of fight to get pz unlocked in ms (1000 = 1sec) pzlocked = 10*1000 <-- NIE RUSZAJ -- allow multiple logins of the same char allowclones = 0 <-- NIE RUSZAJ -- vocation names vocations = {"a sorcerer", "a druid", "a palladin", "a knight"} promoted_vocations = {"a master sorcerer", "an elder druid", "a royal palladin", "an elite knight"} <-- NAZWY PROFESJI. ORYGINALNE SA LEPSZE --- SQL part sql_host = "localhost" <-- NIE RUSZAJ sql_user = "root" <-- NIE RUSZAJ sql_pass = "" <-- NIE RUSZAJ sql_db = "otserv" <-- NIE RUSZAJ --- SQL MAP part sqlmap = "test_map" <-- NIE RUSZAJ map_host = "localhost" <-- NIE RUSZAJ map_user = "root" <-- NIE RUSZAJ map_pass = "" <-- NIE RUSZAJ map_db = "" <-- NIE RUSZAJ ------------------------- YurOTS basic configuration --------------------------- -- name of your world (seen on the character list when logging in) worldname = "Blue Emptiness OTS" <NAZWA SWIATA -- how often do server saves it's state (0 = off, 5 = 5min, 60 = hour) autosave = 10 <-- CO ILE MINUT SERV MA SIE ZAPISYWAC. RADZE TAKIE USTAWIC -- do you want to enable cap system? (yes/no) capsystem = "no" <-- CAP SYSTEM -- do you want players to learn spells before they can use them? (yes/no) learnspells = "no" <-- NAUKA CZAROW -- do you want premium players to wait in queue as others? (yes/no) queuepremmy = "yes" <-- CZY PACC MAJA CZEKAC W KOLEJCE -- how much % of {exp, mana, skill, eq, bp} do you lose when dying diepercent = {"7", "7", "7", "7", "100"} <-- NIE RUSZAJ -- how many summons player can have maxsummons = 2 <-- NIE RUSZAJ -- do you want to give summons for all vocations? (yes/no) summonsallvoc = "no" <-- NIE RUSZAJ -- chance of losing a spear when shot (0 - none lost, 100000 - all lost) spearlosechance = 10 <-- SZANSE NA STRACENIE SPEARA -- anti-afk - maximum idle time to kick player (1 = 1min) kicktime = 9 <-- PO ILU MINUTACH MA WYWALIC ZA AFKOWANIE -- maximum number of items player can keep in his/her depot maxdepotitems = 1000 <-- NIE RUSZAJ -- maximum number of items on a house tile (including those in containers) maxhousetileitems = 20 <-- NAJLEPIEJ USTAW NA 100 -- how much death entries are saved in players file (old are deleted) maxdeathentries = 10 <-- NIE RUSZAJ -- mana consumend by {snakebite, moonlight, volcanic, quagmire, tempest} rod rodmana = {"2", "3", "5", "8", "13"} <-- NIE RUSZAJ -- mana consumed by wand of {vortex, dragonbreath, plague, cosmic energy, inferno} wandmana = {"2", "3", "5", "8", "13"} <-- NIE RUSZAJ -- damage of burst arrows blast -- default is from (1*lvl+5*mlvl)*0.24 to (1*lvl+5*mlvl)*0.55 burstarrowdmg = {"1.0", "5.0", "0.24", "0.55"} <-- NIE RUSZAJ --------------------------- Multipliers and gains ------------------------------ -- experience multiplier (how much faster you got exp from monsters) expmul = 5 <-- ILE MA BYC EXP NA TWOIM OTS -- experience multiplier for pvp-enforced (how much faster you got exp from players) expmulpvp = 5 <-- ILE MA BYC EXP JAK BEDZIE PVP-ENFO -- skill multipliers: 1 - rl tibia, 10 - ten times faster etc. {no-voc, sorcerer, druid, paladin, knight} weaponmul = {"1", "1", "1", "1", "40"} <-- NIE RUSZAJ distmul = {"1", "1", "1", "40", "1"} <-- NIE RUSZAJ shieldmul = {"1", "1", "1", "20", "20"} <-- NIE RUSZAJ manamul = {"1", "3", "3", "2", "2"} <-- NIE RUSZAJ -- how much points of life,mana,cap do you get when advancing {no-voc, sorcerer, druid, paladin, knight} <-- NIE RUSZAJ capgain = {"10", "10", "10", "20", "25"} <-- NIE RUSZAJ managain = {"5", "30", "30", "15", "5"} <-- NIE RUSZAJ hpgain = {"5", "5", "5", "10", "15"} <-- NIE RUSZAJ -- how much faster do you recovery life,mana after eating food (1 - rl tibia) healthtickmul = 150 <-- ILE MA ROSNAC ZYCIA manatickmul = 250 <-- ILE MA ROSNAC MANY -------------------------------- Skull system ---------------------------------- -- how many unjustified kills to get a red skull redunjust = 2 <-- NIE RUSZAJ -- how many unjustified kills to get banned banunjust = 5 <-- NIE RUSZAJ -- how long do you have white skull after attacking player (1 = 1min) hittime = 1 <-- NIE RUSZAJ -- how long do you have white skull after killing player (1 = 1min) whitetime = 15 <-- NIE RUSZAJ -- how long do you have red skull (1 = 1min) redtime = 6*60 <-- NIE RUSZAJ -- how long do you have to wait to lose 1 unjustified kill (1 = 1min) fragtime = 12*60 <-- NIE RUSZAJ ------------------------------ GM access rights -------------------------------- -- access to walk into houses and open house doors accesshouse = 3 <-- NIE RUSZAJ -- access to login without waiting in the queue or when server is closed accessenter = 2 <-- NIE RUSZAJ -- access to ignore damage, exhaustion, cap limit and be ignored by monsters accessprotect = 2 <-- NIE RUSZAJ -- access to broadcast messages and talk in colors (#c blabla - in public channels) accesstalk = 1 <-- NIE RUSZAJ -- access to move distant items from/to distant locations accessremote = 3 <-- NIE RUSZAJ -- access to see id and position of the item you are looking at accesslook = 2 <-- NIE RUSZAJ 7. Następny krok to sprawdzenie czy OTS działa. Zamknijcie "config.lua" (Pamiętajcie żeby zapisać) i otwórzcie yurots.exe. Spróbujcie się zalogować. Zazwyczaj passy na GM'a to 111111/tibia więc radze zmienić (OTS/data/accounts), 8. Jeżeli działa zamknijcie serva i wypakujcie Webserver 1.2 do jakiegoś folderu (Najlepiej z OTS), 9.Najlepiej klikajcie "next" aż dojdziecie do końca, 10. Gdy już to zrobicie zaopatrzcie się w Accmakera usui wypakujcie go do foldera "Webserver/httpd" (ALE NAJPIERW USUŃCIE ZAWARTOŚĆ TEGO FOLDERA HTTPD. 11. Gdy już wypakujesz otwórz "config.php" : OBOK NAPISAŁEM CO I JAK MA BYĆ! : <? //---------------------------- OTS directories -------------------------------- $diraccount = 'C:\\Settings\\Damian\\Pulpit\\ots\\data\\accounts'; <- Ścieżka do Account $dirplayer = 'C:\\Settings\Damian\\Pulpit\\ots\\data\\players'; <- Ścieżka do Players $dirvip = 'C:\\Settings\\Damian\\Pulpit\\ots\\data\\vip'; <- Ścieżka do VIP //----------------------------- All vocations ---------------------------------- $lvl = '8'; // initial level <- OD JAKIEGO LVL MA SIĘ ZACZYNAĆ GRE $exp = '4200'; // initial exp (must be correct with level) <- OD ILU EXP'A MA SIĘ ZACZYNAĆ GRE (MUSI BYĆ DOPASOWANE DO LVL) $cap = '550'; // initial capacity <- POCZĄTKOWY CAP // spawn place $spawnx = '160'; <- MIEJSCE SPAWNU PO DEDZIE LUB RESTARCIE 'X' $spawny = '54'; <- MIEJSCE SPAWNU PO DEDZIE LUB RESTARCIE 'Y' $spawnz = '7'; ,<- MIEJSCE SPAWNU PO DEDZIE LUB RESTARCIE 'Z' // temple $templex = '160'; <- MIEJSCE NARODZIN 'X' $templey = '54'; <- MIEJSCE NARODZIN 'Y' $templez = '7'; <- MIEJSCE NARODZIN 'Z' // do not change! if (!defined('MALE')) define('MALE', 1); if (!defined('FEMALE')) define('FEMALE', 0); if (!defined('SORC')) define('SORC', 1); <---- NIE RUSZAĆ! NAPRAWDE NIE RUSZAĆ if (!defined('DRUID')) define('DRUID', 2); if (!defined('PALADIN')) define('PALADIN', 3); if (!defined('KNIGHT')) define('KNIGHT', 4); //-------------------------------- Sorcerer ------------------------------------ // Looks $look[SORC][MALE] = '130'; <---- NIE RUSZAĆ! NAPRAWDE NIE RUSZAĆ $look[SORC][FEMALE] = '138'; <---- NIE RUSZAĆ! NAPRAWDE NIE RUSZAĆ // HP, mana, magic level $health[SORC] = '185'; <- OD ILU HP SORC MA ZACZYNAĆ GRE $mana[SORC] = '35'; <- OD ILU MANA SORC MA ZACZYNAĆ GRE $mlvl[SORC] = '0'; <- OD JAKIEGO MLVL SORC MA ZACZYNAĆ GRE // Skills: fist,club,sword,axe,dist,shld,fish $skill[SORC] = array(10, 10, 10, 10, 10, 15, 10); <- OD JAKICH SKILLS SORC MA ZACZYNAĆ GRE // Eq: helm, amul, bp, armor, rght, left, legs, boot, ring, ammo $equip[SORC] = array(2490, 2129, 1988, 2463, 2423, 2525, 2468, 2643, 2164, 0); <- POCZATKOWE EQ (NAJLEPIEJ NIEZMIENIAC) // Backpack: $bp[SORC] = '<item id="2152" count="20"/><item id="2311" count="10"/>'; <- CO JEST W BP (NAJLEPIEJ NIEZMIENIAC) //--------------------------------- Druid -------------------------------------- // Looks $look[DRUID][MALE] = '130'; <---- NIE RUSZAĆ! NAPRAWDE NIE RUSZAĆ $look[DRUID][FEMALE] = '138'; <---- NIE RUSZAĆ! NAPRAWDE NIE RUSZAĆ // HP, mana, magic level $health[DRUID] = '185'; <- OD ILU HP DRUT MA ZACZYNAĆ GRE $mana[DRUID] = '35'; <- OD ILU MANA DRUT MA ZACZYNAĆ GRE $mlvl[DRUID] = '0'; <- OD JAKIEGO MLVL DRUT MA ZACZYNAĆ GRE // Skills: fist,club,sword,axe,dist,shld,fish $skill[DRUID] = array(10, 10, 10, 10, 10, 15, 10); <- OD JAKICH SKILLS DRUT MA ZACZYNAĆ GRE // Eq: helm, amul, bp, armor, rght, left, legs, boot, ring, ammo $equip[DRUID] = array(2490, 2129, 1988, 2463, 2423, 2525, 2468, 2643, 2164, 0); <- POCZATKOWE EQ (NAJLEPIEJ NIEZMIENIAC) // Backpack: $bp[DRUID] = '<item id="2152" count="20"/><item id="2311" count="10"/>'; <- CO JEST W BP (NAJLEPIEJ NIEZMIENIAC) //-------------------------------- Paladin ------------------------------------- // Looks $look[PALADIN][MALE] = '129'; NIE RUSZAĆ! NAPRAWDE NIE RUSZAĆ $look[PALADIN][FEMALE] = '137'; NIE RUSZAĆ! NAPRAWDE NIE RUSZAĆ // HP, mana, magic level $health[PALADIN] = '185'; <- OD ILU HP PALL MA ZACZYNAĆ GRE $mana[PALADIN] = '35'; <- OD ILU MANA PALL MA ZACZYNAĆ GRE $mlvl[PALADIN] = '0';<- OD JAKIEGO MLVL PALL MA ZACZYNAĆ GRE // Skills: fist,club,sword,axe,dist,shld,fish $skill[PALADIN] = array(10, 10, 10, 10, 10, 10, 10); OD JAKICH SKILLS PALL MA ZACZYNAĆ GRE // Eq: helm, amul, bp, armor, rght, left, legs, boot, ring, ammo $equip[PALADIN] = array(2490, 2129, 1988, 2463, 2455, 0, 2468, 2643, 2164, 0); <- POCZATKOWE EQ (NAJLEPIEJ NIEZMIENIAC) // Backpack: $bp[PALADIN] = '<item id="2152" count="20"/><item id="2543" count="10"/>'; CO JEST W BP (NAJLEPIEJ NIEZMIENIAC) //--------------------------------- Knight ------------------------------------- // Looks $look[KNIGHT][MALE] = '131'; NIE RUSZAĆ! NAPRAWDE NIE RUSZAĆ $look[KNIGHT][FEMALE] = '139'; NIE RUSZAĆ! NAPRAWDE NIE RUSZAĆ // HP, mana, magic level $health[KNIGHT] = '185'; OD ILU HP MA ZACZYNAC GRE KNIGHT $mana[KNIGHT] = '35'; OD ILU MANA MA ZACZYNAC GRE KNIGHT $mlvl[KNIGHT] = '2'; OD JAKIEGO MLVL MA ZACZYNAC GRE KNIGHT // Skills: fist,club,sword,axe,dist,shld,fish $skill[KNIGHT] = array(10, 10, 10, 10, 10, 10, 10); OD JAKICH SKILLS KNIGHT MA ZACZYNAC GRE // Eq: helm, amul, bp, armor, rght, left, legs, boot, ring, ammo $equip[KNIGHT] = array(2490, 2129, 1988, 2463, 2423, 2525, 2468, 2643, 2164, 0); <- POCZATKOWE EQ (NAJLEPIEJ NIEZMIENIAC) // Backpack: $bp[KNIGHT] = '<item id="2152" count="20"/><item id="2311" count="3"/>'; CO JEST W BP (NAJLEPIEJ NIEZMIENIAC) ?> 12. Teraz wystarczy zapisać i odpalić webserva, 13. Podajcie koledze IP i zobaczcie czy może sie zalogować. Linki do potrzebnych rzeczy : OTS (YurOTS 0.9.4) : http://members.lycos.co.uk/sharemaniac/OTSdownload/YurOTS_094.rar Accmaker : accmaker jest dołączony z wyżej wymienionym linkiem pod nazwą "accmaker" (ACCMAKER ROOK MOŻECIE USUNĄĆ) WebServ 1.2 : http://www.topshareware.com/download.aspx?id=3184&p=&url=http%3a%2f%2fwww.twilightutilities.com%2fdemos%2fTw_WebServer.exe MapEditor (Simeone) : http://members.lycos.co.uk/sharemaniac/OTSdownload/Simone0.4.476.rar (INFO O MAP EDITOR - MUSICIE WEJŚĆ W FOLDER TIBI 7.6 I SKOPIOWAĆ TIBIA.SPR I TIBIA.DAT I WKLEIĆ DO WYPAKOWANEGO MAP EDITORA) Tibia 7.6 : http://download.tibia.org.pl/index.php?action=download&id=245 IP Changer : http://tibiasoft.com/bot-53-IP_Changer_7_6-get.html Dziękuje za przeczytanie poradnika! WSZELKE PRAWA ZASTRZEŻONE : PRODUC. BY DeBe W razie problemów pisać na GG 5780064 DZIĘKUJE ZA PRZECZYTANIE I ŻYCZE MILEJ ZABAWY |